Inspiratie
Om je te blijven inspireren, delen we graag onze kennis(berichten) en tips over het communicatievak.
Zo geef je Factor C een plek in jouw (dagelijkse) werk
Factor C is een fijne en uitgebreide methode om strategisch, omgevingsbewust en met concrete tools ‘in het hart van beleid’ aan de slag te gaan met communicatie. Ghislaine vertelt hoe zij dit doet...
Kennis van menselijk gedrag is van waarde voor communicatie
Wat levert het volgen van een opleiding tot gedragsveranderaar je op als communicatieadviseur? Melanie deelt tips en inzichten als je vraagstukken door een gedragsbril bekijkt.
Als communicatieprofessional met de juiste dingen bezig zijn
Veel voor elkaar krijgen in weinig tijd vraagt om continu prioriteren, keuzes maken én heldere verwachtingen scheppen. Sara vertelt hoe zij hier tijdens haar detacheringen mee omging.
Communiceren over de energietransitie
De energietransitie is een complex proces dat ons allemaal raakt. Gemeentes moeten inwoners meenemen in deze omvangrijke opgave. Een goede communicatiestrategie kan daarbij het verschil maken.
Het waardenhuis: fundament onder je communicatiestrategie
Stel, je organisatie gaat een andere koers varen en zich opnieuw in de markt zetten. Met welk verhaal doe je dat? Voor dit soort vraagstukken bouwen wij een waardenhuis.
Het belang van data voor jouw online communicatie
Wij gebruiken data om onze online communicatie zo goed en effectief mogelijk vorm te geven. In dit artikel richten we ons op de meerwaarde van data voor de inrichting van websites en social media.
Crisiscommunicatie in zes stappen
Integriteitskwestie, onrust door reorganisatie, bestuurscrisis of acute noodsituatie. Wij adviseren organisaties over de communicatie bij een breed scala aan crises. Onze bewezen aanpak in 6 stappen.
Til je communicatie(team) naar een hoger niveau
Heeft jouw communicatie(team) behoefte aan focus en structuur? In 4 stappen helpen we organisaties aan een visie op communicatie en de rol van de communicatieprofessionals daarin.
Communicatie bij publieke samenwerking
Samenwerkingen in het publieke domein vragen een andere aanpak. Ook voor communicatie. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld zoomen we in op de 3 uitdagingen voor communicatie.
Waarom je werk moet maken van je online zichtbaarheid
Als je je organisatie online goed weet te profileren, draagt het bij aan het realiseren van je organisatiedoelen. We zetten de voordelen van online profilering op een rij en geven praktische tips.
Het veranderverhaal in een praatplaat
Bij communicatie rondom veranderingen is juiste en tijdige beeldvorming cruciaal. Een consistente boodschap die voor iedereen tastbaar is, helpt hierbij. We maakten een praatplaat over onze aanpak.
Verhalen van Stichting kom Leren #InBeeld
De enthousiaste verhalen van medewerkers van Stichting kom Leren over hun passie voor het vak, hun visie en ervaringen in het onderwijs vormen de rode draad in de online campagne #InBeeld.
Infographic – Renovatie Energiek Heilust
‘Energiek Heilust’ was de naam van een groot renovatieproject waarin woningen toekomstbestendig werden gemaakt. We hebben de resultaten en meningen zichtbaar gemaakt in een infographic.
Online communicatiestrategie – onze aanpak
Online kanalen zijn een belangrijk onderdeel van onze mediamix. We geven je een aantal tips hoe je ze strategisch kunt inzetten, zodat ze bijdragen aan het bereiken van je organisatiedoelen.
Geïnteresseerd in ons?
Neem contact met ons op, dan drinken we een kop koffie!